- Peščanik - https://pescanik.net -

U Kruševcu ništa novo

Foto: Predrag Trokicić

Već petu godinu najveći deo gradskih budžeta za projekte od javnog interesa u oblasti javnog informisanja u celoj Srbiji odlazi medijima bliskim vlastima. Preživljavaju samo odani. Kao prošle godine, u Kruševcu je i ove godine za medije izdvojeno 15.650.000 dinara. Na ovogodišnjoj konkursnoj raspodeli najviše novca dobila je Radio televizija Kruševac (RTK) u vlasništvu Gašićevog prijatelja Radoice Milosavljevića, na čiji saldo je leglo 9.950.000 dinara,1 što je skoro dve trećine ukupnog iznosa. Pored toga, preduzeću Add Production koje se nalazi na imovinskoj karti Irene Gašić, supruge ovog člana predsedništva SNS-a, dodeljeno je 1.500.000 dinara.

Programska šema Gašićeve Televizije Plus služi za promovisanje njenog vlasnika i naravno Aleksandra Vučića. Za vreme predizbornih kampanja program je pun napada na političke neistomišljenike. I na RTK je nemoguće videti gosta koji bi u debatnom programu izneo kritiku na račun vlasti i otvorio neko kontroverzno pitanje. RTK je svedena na još jedno glasilo Srpske napredne stranke. Podsećanja radi, Milosavljević je 2015. kupio 8 medija. U međuvremenu su dva od njih ugašena, dok je privatizacija Radio-televizije Kragujevac poništena. Ni u jednoj kupljenoj medijskoj kući nije izvršeno investiranje predviđeno ugovorom.

Radio televizija Kruševac je kupljena za 14.000 evra. U 2016. je iz budžeta grada dobila 9.200.000 dinara, a ove godine 9.950.000 dinara. Kada uzmemo u obzir izostanak investicija, nameće se logično pitanje: zašto se ovom mediju na godišnjem nivou dodeljuju skoro šest puta veća sredstva za projektne aktivnosti od iznosa za koji je kupljen? Koliko, u stvari, košta javni interes?

Unapred dogovorena saradnja iza zatvorenih vrata političkih i biznis elita odvija se na štetu obespravljenih. Otežavajuća okolnost po građane Kruševca jeste poklapanje političke dobiti Bratislava Gašića sa njegovim privatnim poslovanjem. Na ovaj način se kroz dvostruku instrumentalizaciju medija realizuju partikularni interesi spram javnih. Međutim, kontrola medija putem cenzure kao da više nije dovoljna političkim elitama, koje se od skoro u lokalnim glasilima besomučno obračunavaju sa političkim protivnicima.

Naime, nedavno je Televizija Plus na svojoj fejsbuk stranici podelila video prilog u kome se građanima i građankama koji su glasali protiv Vučića na poslednjim izborima dodeljuju dijagnoze f20 (šizofrenija) i f22 (paranoja). Kasnije su pokušali da umanje učinjenu štetu uklanjanjem ovog video materijala, ali on je ostao sačuvan. Nakon toga, gostujući na RTK u emisiji Razgovor s povodom, Gašić je uz prozivke i uvrede na račun fizičkog izgleda targetirao trojicu učesnika protesta Protiv diktature u Kruševcu optužujući ih da su organizatori. Bilo je to tipično zastrašivanje.

Uprkos tome što je poslednjih godinu dana bez formalne funkcije, Gašićeva moć je ogromna. Kako je na nedavno održanim predsedničkim izborima u Rasinskom okrugu Aleksandar Vučić osvojio preko 63 odsto glasova, ne bi trebalo da čudi ukoliko Gašić opet bude nagrađen ministarskom foteljom. Da bi nastavio sa autoritarnom vladavinom, Vučiću su potrebni odani kadrovi poput Gašića. Za to poslušništvo kruševački zadužbinar imaće, kao i do sada, potpunu kontrolu nad Rasinskim okrugom. Nasuprot medijskom mraku, društvene mreže i blogovi opstaju kao jedini alternativni izvori informisanja na lokalu i jedina mesta sa kojih se čuju glasovi otpora.

To što je Gašić jedan od najkompromitovanijih učesnika u srpskoj politici očigledno nikome ne smeta. I premijer-predsednik demonstrira svoju moć po raznim TV emisijama, pa zašto ne bi i Gašić. Svi su nevini dok Vučić ne kaže suprotno.

Peščanik.net, 19.04.2017.

Srodni link: Aleksandar Roknić – Zarobljenici autoritarizma

TEMA – IZBORI I PROTESTI 2017

________________

  1. Ovoj televiziji je dodeljeno 7 miliona, njenom radiju 2,2 miliona, a portalu 750 hiljada dinara.